Multi dintre noi stim sa criticam colegii pentru multe lucruri pe care le intreprind zi de zi la birou, lucruri pentru noi deranjante. Viata la serviciu poate fi mai simpla daca urmam niste reguli, simple:
1.Saluta cand ajungi la serviciu pe toata lumea (chiar si pe cei pe care nu ii ai la suflet). Daca adaugi si un zambet , totul e perfect.
2.Foloseste cuvintele magice:"multumesc", "te rog", "scuze", "cu placere"
3.Adreseaza-te cu "dumneavoastra" persoanelor pe care nu le cunosti sau care sunt mai in varsta.
4.Cere intotdeauna permisiunea sa folosesti un pix, o foaie, un foarfec sau alt obiect. Returneaza-l.
5.Pastreaza ordinea la locul de munca. Vrafurile de hartii, cutii si alte documente aruncate pe oriunde in biroul tau nu reprezinta un decor tocmai primitor. Ce poate fi mai frumos decat un birou aerisit, curat si aranjat?!
6.Evita sa faci prea mult zgomot. Vorbitul prea tare, radioul dat la maxim, vorbitul la telefon sau in timp ce alta persoana vorbeste la telefon, rasul isteric, nu amuza pe nimeni. Chiar deranjeaza!
7.Inchide telefonul cand esti intr-o sedinta sau intalnire. Daca nu il poti inchide macar ar trebui sa stii ca exista modul "Silent".
8.Nu exagera cu parfumul. Cei din jurul tau pot fi alergici. Dar nici nu te certa cu sapunul. Nimic nu e mai deranjant sa mirosi a transpiratie !
9.Faptul ca intarzii la sedinte nu impresioneaza pe nimeni. Nu intarzia. (As adauga eu ca e valabila si pentru viata de zi cu zi).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu