duminică, august 29, 2010

La revedere, vara...

Sfarsitul verii aduce cu ea un fel de "raport al verii", ne gandim la ce am facut sau nu am facut vara asta...am fost la mare, la munte, la concerte, am tras la sapa, avem sau nu culturi bogate, mi-am facut o noua iubire, un nou prieten, am scapat de cateva kilograme in plus...si lista poate continua!
Iata cateva obiceiuri care marcheaza sfarsitul verii:
Cununa grîului
Ceremonial agrar la trecerea spiritului grîului din ciclul vieţii (plantă) în ciclul morţii (sămînţa). Drumul spre nemurire al spiritului grîului intersectează trei adăposturi (lumi) succesive: preexistenţa, de la sămînţa semănată la sămînţa încolţită.
Praznic pe 1 Septembrie
Se spune ca Domnul a dat porunca lui Moise sa se praznuiasca in mod deosebit la inceputul lunii septembrie pentru ca poporul sa se indulceasca din roadele campului si sa slujeasca lui Dumnezeu cu dragoste sporita.
De aceea, la inceputului lui septembrie oamenii ii multumesc lui Dumnezeu pentru roadele de peste an si se roaga ca anul ce vine sa fie roditor.
Voi ce obiceiuri cunoasteti de sfarsit de vara?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu